REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO zirconi.pl

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

6. REKLAMACJA PRODUKTU

7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

10. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM

11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Sklep Internetowy www.zirconi.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy i należy je stosować.

1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.zirconi.pl

prowadzony jest przez Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków NIP 6793331923 REGON 541805160 , adres poczty elektronicznej: biuro@zirconi.pl, numer telefonu:

690462832.

1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do

przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie

Regulaminu stanowi inaczej.

1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w

związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane

osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady

wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego.

Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych

osobowych przez Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i

zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także

informacje w zakresie stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi

analitycznych. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest

dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego

ze Sklepu Internetowego Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem

wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki

ustawowe Sprzedawcy).

1.4. Definicje:

1.4.1. AKT O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT – rozporządzenie Parlamentu

Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie

jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o

usługach cyfrowych) (Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).

1.4.2. DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem

dni ustawowo wolnych od pracy.

1.4.3. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie

Internetowym umożliwiający utworzenie Konta.

1.4.4. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny

formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie

Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do elektronicznego

koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i

płatności.

1.4.5. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności

prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie

obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do

czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; –

która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

1.4.6. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.

(Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).

1.4.7. KONTO – Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem)

i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie

teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez

Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie

Internetowym.

1.4.8. NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które same w sobie lub przez

odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub świadczenia Usług

Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem

jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii

Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.

1.4.9. NEWSLETTER – Usługa Elektroniczna, elektroniczna usługa

dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty

elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej

Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy cyklicznych treści

kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o Produktach, nowościach

i promocjach w Sklepie Internetowym.

1.4.10. PRODUKT –(1) rzecz ruchoma, (2) usługa (w tym usługa cyfrowa lub (3)

prawo będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

1.4.11. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.

1.4.12. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Usługodawcy dostępny pod

adresem internetowym: www.zirconi.pl.

1.4.13. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków NIP 6793331923 REGON 541805160 , adres poczty elektronicznej: biuro@zirconi.pl, numer telefonu:690462832.

1.4.14. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo

zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

1.4.15. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną

przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu

Internetowego i niebędąca Produktem.

1.4.16. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do

czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy

powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną

zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka

organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje

zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi

Elektronicznej.

1.4.17. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r.

o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)

1.4.18. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą

Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy

Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:

Konto, Formularz Zamówienia oraz Newsletter.

2.1.1. Konto – korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch

kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji,

(2) kliknięciu pola „Załóż konto”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest

podanie przez Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: imię i

nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,

miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu

kontaktowego.

2.1.1.1.Usługa Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas

nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania

przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego

żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty

elektronicznej na adres: biuro@zirconi.pl lub też pisemnie na adres: Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków

2.1.2. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia

rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do

elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia

następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po

wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na stronie Sklepu

Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „kupuję i płacę” –

do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych

danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz

informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu

Zamówienia niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych

dotyczących Klienta: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer

domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej,

numer telefonu kontaktowego oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży:

Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób

płatności. W wypadku Klientów niebędących konsumentami niezbędne jest także

podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.

2.1.2.1. Usługa Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest

nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą

złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego

zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

2.1.3. Newsletter – korzystanie z Newslettera następuje po podaniu w zakładce

„Newsletter” widocznej na stronie Sklepu Internetowego adresu poczty

elektronicznej, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i

kliknięciu pola „Zapisz się”. Na Newsletter można się również zapisać poprzez

zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w trakcie zakładania Konta – z chwilą

utworzenia Konta Usługobiorca zostaje zapisany na Newsletter.

2.1.3.1.Usługa Elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas

nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania

przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez

wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za

pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@zirconi.pl lub też

pisemnie na adres: Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków 

2.2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem

teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub

inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty

elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i

wyższej lub Internet Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej,

Google Chrome w wersji 12.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość

ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu

plików Cookies oraz obsługi Javascript.

2.3. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w

sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie

dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy

oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych

zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania

treści o charakterze bezprawnym.

2.4. Tryb postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych

wskazany jest w pkt. 6. Regulaminu.

3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY

3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po

uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień

w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.

3.2 Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest

w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie wraz z podatkami Produktu

będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach

za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie

można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest

informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia,

w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową

Sprzedaży.

3.3. Procedura zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za

pomocą Formularza Zamówienia

3.3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po

uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z

pkt. 2.1.2 Regulaminu.

3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego

otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie

otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez

przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany

w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która

zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego

przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą

otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa

Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

3.4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej

Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu

na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości email, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Treść Umowy Sprzedaży jest

dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu

Internetowego Sprzedawcy.

4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT

4.1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:

4.1.1. Płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.

4.1.2. Płatność gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym.

4.1.3. Płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy.

4.1.4. Płatności elektroniczne i kartą płatniczą, realizowane za pośrednictwem bramki płatniczej PayU – dostępne aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego (w zakładce informacyjnej dotyczącej płatności) oraz na stronie internetowej operatora: https://poland.payu.com/

4.1.4.1. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą są przeprowadzane za pośrednictwem bramki PayU 

4.1.4.2. Dostępne metody płatności mogą obejmować m.in.:

BLIK

szybkie przelewy (przelewy online)

płatności kartami płatniczymi (Visa, Mastercard, Visa Mobile)

 

4.2. Termin płatności:

4.2.1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, chyba że wybrana metoda płatności określa inny termin.

4.2.2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki albo płatności gotówką lub kartą płatniczą przy odbiorze osobistym, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.

5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU

5.1. Dostawa Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

5.2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży

stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport,

dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu

Internetowego w zakładce informacyjnej (dotyczącej kosztów dostawy) oraz w

trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli

związania się Umową Sprzedaży.

5.3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

5.4. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub

odbioru Produktu:

5.4.1. Przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.

5.4.2. Przesyłka paczkomatowa.

5.4.3. Odbiór osobisty dostępny pod adresem: ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Krakó, po wcześniejszym umówieniu.

5.5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że

w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy

termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem

dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 7 Dni

Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w

następujący sposób:

5.5.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności elektronicznych lub

kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego lub rachunku

rozliczeniowego Sprzedawcy.

5.5.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności gotówką za

pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

5.5.3. Klient może monitorować status przesyłki za pośrednictwem systemu śledzenia przewoźnika. Numer śledzenia (jeśli dotyczy) zostanie udostępniony po nadaniu paczki. Powiadomienia o zmianie statusu zamówienia mogą być przekazywane drogą elektroniczną (e-mail lub SMS).

5.6. Termin gotowości Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku

wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do

odbioru przez Klienta w terminie do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego

Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W

przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem

gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może

przekroczyć 7 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie

dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej

wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty

elektronicznej Klienta. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru

przez Klienta liczy się w następujący sposób:

5.6.1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem,

płatności elektronicznych lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku

bankowego lub rachunku rozliczeniowego Sprzedawcy.

5.6.2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówką lub karta płatniczą

przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

5.7. W przypadku produktów „Na zamówienie” termin dostawy Produktu do

Klienta wynosi do 30 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w

trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin.

6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI

6.1. Niniejszy punkt 6. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania

reklamacji wspólną dla wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w

szczególności reklamacji dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług

Elektronicznych oraz pozostałych reklamacji związanych z działaniem

Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.

6.2. Reklamacja może zostać złożona na przykład:

6.2.1. pisemnie na adres: Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków;

6.2.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:

biuro@zirconi.pl;

6.3. Przesłanie lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na

adres: Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków.

6.4. Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i

okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty

wystąpienia nieprawidłowości lub braku zgodności z umową; (2) żądania

sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży lub

oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego

roszczenia; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i

przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają

formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z

pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

6.5. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego

reklamację w trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do

powiadomienia o tym Sprzedawcy.

6.6. Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację

dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub Produkt) związane z przedmiotem

reklamacji. Sprzedawca może także zwrócić się do składającego reklamację z

prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia),

jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

6.7. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w

terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.

6.8. Podstawa i zakres odpowiedzialności ustawowej Sprzedawcy są określone

powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie

Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu usług

drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).

Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej przez prawo

odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową Sprzedaży:

6.8.1. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego

przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia

31. grudnia 2022 r. określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu

obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r., w szczególności art. 556-576

Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres

odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma

wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego

odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze

zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje

wyłączona.

6.8.2. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej (w tym rzeczy

ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej,

która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na

podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r.

określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym

od dnia 1. stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a – 43g Ustawy o Prawach

Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres

odpowiedzialności Sprzedawcy względem konsumenta, w razie braku zgodności

Produktu z Umową Sprzedaży.

6.8.3. W przypadku reklamacji Produktu – treści lub usługi cyfrowej lub rzeczy

ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez

Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1.

stycznia 2023 r. lub przed tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego Produktu miało

nastąpić lub nastąpiło po tym dniu określają przepisy Ustawy o Prawach

Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia 2023 r., w

szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te

określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy

względem konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.

6.8.4. Reklamacjom nie podlegają uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania biżuterii, takie jak złamanie, zerwanie łańcuszka, zarysowania czy wgniecenia, ani naturalne zużycie wynikające z codziennego noszenia Produktu.

6.9. Poza odpowiedzialnością ustawową na Produkt może zostać udzielona

gwarancja – jest to odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej

skorzystać, gdy dany Produkt jest objęty gwarancją. Gwarancja może być

udzielona przez inny podmiot niż Sprzedawca (np. przez producenta lub

dystrybutora). Szczegółowe warunki dotyczące odpowiedzialności na podstawie

gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego za realizację gwarancji

oraz podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej są dostępne w opisie

gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia

gwarancji. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku zgodności Produktu z

umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i

na koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony

prawnej.

6.10. Zawarte w punktach 6.8.2. i 6.8.3 Regulaminu postanowienia dotyczące

konsumenta stosuje się również do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą

umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej

umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,

wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności

gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i

Informacji o Działalności Gospodarczej.

7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I

DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

7.1. Metody rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1)

umożliwienie zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2)

zaproponowanie rozwiązania sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3)

rozstrzygnięcie sporu i narzucenie stronom jego rozwiązania, np. w ramach

arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe informacje dotyczące możliwości

skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów

rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady dostępu do tych

procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym

rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony

Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.Przy

Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt

kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres

pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest

między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących

pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

7.2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z

pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1)

wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego

(więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w

sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora

Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze

względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę);

oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub

organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona

konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów

Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem

porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440

220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za

połączenie wg taryfy operatora).

7.3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma

internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i

przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi

interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej

obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego

rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z

internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej

informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu

Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).

8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

8.1 Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni

kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia

kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do

zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:

8.1.1. pisemnie na adres: Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków

8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:

biuro@zirconi.pl;

8.2. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w

załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest

w pkt. 12 Regulaminu oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce

„Odstąpienie od umowy”. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak

nie jest to obowiązkowe.

8.3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc

zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży) – od

objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego

osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje

wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od

objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na

regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w

posiadanie pierwszego z Produktów;

8.3.2. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.

8.4. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa

się za niezawartą.

8.5. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni

kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od

umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym

koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z

wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób

dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu

płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument,

chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże

się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam

odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności

otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub

dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego,

które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8.6. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni

kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt

Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do

odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do

zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.

Konsument może zwrócić Produkt na adres: Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków

8.7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu

będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do

stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

8.8. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy,

które obowiązany jest ponieść konsument:

8.8.1. Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy

zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest

zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych

kosztów.

8.8.2. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.

8.8.3. W przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na

wyraźne żądanie konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do

odstąpienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od

umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia

spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się

proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem

uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie

są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego

świadczenia.

8.9. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje

konsumentowi w odniesieniu do umów:

8.9.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za

wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem

świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo

odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na

rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą

wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której

przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany

według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego

zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest

Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu

opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów

higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.; (5) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w szczególności biżuteria wykonywana na indywidualne zamówienie (np. z grawerem, personalizacją rozmiaru, koloru lub kamienia).

9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

9.1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą

wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami.

9.2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej

z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia

jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić

bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem

żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

9.3. W wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo

ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania

przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta

sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.

9.4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą

na Klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem

oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu.

Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub

uszkodzenie Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go

Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

9.5. W razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika

Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w

sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie

przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać

wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

9.6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z

tytułu rękojmi za Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje

wyłączona.

9.7. W wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca

może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem

natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy

stosownego oświadczenia.

9.8. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do

Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę

prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak

również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz

kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty

jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w

stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe

szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi

odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do

Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.

9.9. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a

Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi

właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

10. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM

10.1. Niniejszy punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o

Usługach Cyfrowych w zakresie dotyczącym Sklepu Internetowego i

Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady nie jest zobowiązany do dostarczania

treści podczas korzystania ze Sklepu Internetowego, chyba że Regulamin wymaga

podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia). Usługobiorca

może mieć możliwość dodania opinii lub komentarza w Sklepie Internetowym

korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę. W każdym

wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do

przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.

10.2. PUNKT KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty

elektronicznej biuro@zirconi.pl jako pojedynczy punkt kontaktowy. Punkt

kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację Usługodawcy z organami

państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych oraz

jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Usługobiorcom) bezpośrednią,

szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną, na potrzeby

stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język polski oraz

język angielski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.

10.3. Procedura zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16

Aktu o Usługach Cyfrowych:

10.3.1. Na adres poczty elektronicznej biuro@zirconi.pl dowolna

osoba lub dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych

informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.

10.3.2. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne i odpowiednio

uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia dokonywanie na

podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających wszystkie

poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla

których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje

stanowią Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej

lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL,

oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające

identyfikację Nielegalnych Treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego

rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub

podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego

informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w

art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4) oświadczenie potwierdzające powzięte

w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że

informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.

10.3.3. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej, uznaje się za dające podstawę

do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów art. 6 Aktu o Usługach

Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli umożliwia

Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez

szczegółowej analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub

informacji.

10.3.4. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub

podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła

takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.

Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot

o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie,

przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.

10.3.5. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w

ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w

odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy,

niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Jeżeli na

potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta

ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w

powiadomieniu, o którym mowa poprzednim punkcie.

10.4. Informacja na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z

korzystaniem z Sklepu Internetowego, w odniesieniu do informacji

przekazywanych przez Usługobiorców:

10.4.1. Usługobiorcę obowiązują następujące zasady w przypadku

dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Sklepu Internetowego:

10.4.1.1. obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do

zamieszczania treści (np. w ramach opinii lub komentarzy), zgodnie z jego

przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem oraz w sposób zgodny z prawem i

dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw

autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich;

10.4.1.2. obowiązek wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym

oraz w sposób niewprowadzający w błąd;

10.4.1.3. zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz

dostarczania Nielegalnych Treści;

10.4.1.4. zakaz przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam)

za pośrednictwem Sklepu Internetowego;

10.4.1.5. zakaz dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte

zasady netykiety, w tym zawierających treści wulgarne lub obraźliwe;

10.4.1.6. obowiązek posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne –

wszelkich wymaganych praw i zezwoleń do dostarczania takich treści na stronach

Sklepu Internetowego, w szczególności praw autorskich lub wymaganych licencji,

zezwoleń i zgód na ich wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub

publikację, zwłaszcza prawa publikowania i rozpowszechniania w Sklepie

Internetowym oraz prawo do wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku

bądź danych osobowych w przypadku treści, które obejmują wizerunek lub dane

osobowe osób trzecich.

10.4.1.7. obowiązek korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie

stwarzający zagrożenia bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego

Usługodawcy, Sklepu Internetowego lub osób trzecich.

10.4.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo moderowania treści

dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Sklepu Internetowego.

Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością oraz z

własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu wykrycia,

identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych z

Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania

niezbędnych środków, aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa

krajowego zgodnego z prawem Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w

Akcie o usługach cyfrowych, bądź też wymogi zawarte w Regulaminie.

10.4.3. Proces moderowania może odbywać się ręcznie przez człowieka lub

opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych

narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub

innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści

Usługodawca podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub

uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność

lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z

Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń i zmiany treści). Usługodawca w

sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje Usługobiorcę, który dostarczył

treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych) o swojej decyzji, powodach

jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania się od tej decyzji.

10.4.4. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki z Aktu o Usługach

Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w sposób

obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i prawnie

uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym odbiorców

usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie praw

podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i

pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.

10.5. Wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące

decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na

podstawie otrzymanego zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z

postanowieniami niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie

analogicznym do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6. Regulaminu.

Korzystanie z tej procedury jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób

elektroniczny na podany adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury

zgłaszania i rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby

lub podmiotu do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego

innych praw.

10.6. Usługodawca rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub

zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych

przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w

sposób terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga

lub inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że

jego decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest

nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i

niezgodne z Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie

skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki

uchyla lub zmienia swoją decyzję co do ewentualnego usunięcia lub

uniemożliwienia dostępu do treści lub w inny sposób ograniczenia ich

widoczności lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.

10.7. Usługobiorcy, osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych

Treści, do których skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych

Treści lub treści niezgodnych z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego

organu pozasądowego rozstrzygania sporów certyfikowanego przez

koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego w celu

rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu do skarg,

które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania

skarg Usługodawcy.

11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

11.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku

polskim.

11.2. Zmiana Regulaminu:

11.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian

Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany

sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na

realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

11.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów

o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony

regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w

art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo

powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni

kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu

skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem

obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.

11.2.3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów

o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany

Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych

Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie

zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu

na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane

Umowy Sprzedaży.

11.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają

zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w

szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą

elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla

Umów Sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami będącymi

konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.

(Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie

obowiązującego prawa.

12. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)

Wzór formularza odstąpienia od umowy generowany w panelu klienta podczas procedury zwrotu 

– Adresat:

Zuzanna Kula ul. Adama Bochenka 16/56 30-693 Kraków

zirconi.pl

biuro@zirconi.pl

– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od

umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*)

umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie

następującej usługi(*)

– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

– Adres konsumenta(-ów)

– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

– Data

(*) Niepotrzebne skreślić.